Min kamp mot vikten

Hej!

Jag är en tjej på snart 16 år som har bestämt sig för att blotta hennes kamp mot vikten.
när jag var liten var jag jätte smal , typ underviktig. men när jag började i 2an började jag bara gå upp mer och mer i vikt. och det har inte slutat tills för ungefär några månader sen när jag fick höra från en vuxen männsika som jag knappt kände att jag var överviktig , och den personen försökte få mig själv att intala mig det. Efter den dagen bestämmde jag mig för att aldrig mer lyssna på någon när det gäller min vikt och mitt utseende , den personen förstörde verkligen mig. Efter det har jag lyckats gå ner över 10 kilo och vill fortfarande gå ner mer. Jag är verkligen inte nöjd än. Nästan alla mina skolår från 2:an har jag blvit kallad , tjockis&fetto. Jag ska nu börja gymnasiumet och orkar inte höra orden något mer.
Jag har förlorat vänner pga min vikt. Min allra bästa killkompis sa upp vänskapen för att hans kompis höll på att säga att han var kär i ett fetto och undrade hur han kunde umgås med en tjockis. Men nu har jag gått vidare. Jag har bra vänner och en bra pojkvän, men det är fortfarande något som inte är rätt. Och det är vikten. Och den ska fixas.
Jag har skaffat bloggen som motivation för att orka kämpa och inte falla för mer frestelser. Jag ska verkligen kämpa och klara det här nu!

Jag har valt att vara anonym för att folk inte ska börja dömma mig. Jag vet att jag säkert kommer få elaka kommentarer men det kommer bara få mig att kämpa mer.

Jag återkommer med mer information i nästa inlägg.

Kommentarer
Postat av: ceelinee ♥

Lycka till med det :)



Det e smart av dej att vara anonym, de finns ju människor som e dumma i huvudet som alltid måste ha nått att påpeka -.-'

2009-07-27 @ 23:51:21
URL: http://celinegustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0